Søgevejledning

En simpel søgning gøres ved at skrive det ønskede søgeord i søgefeltet og derefter med musen klikke på søgeknappen.

Søgning med brug af 'og'

Ved at angive flere søgeord i samme linie, vil søgningen blive foretaget ved brug af 'eller' mellem de enkelte ord.

Søgningen 'kirke sogn'  (uden angivelse af apostrofferne) vil som resultat give alle de sider, hvor enten ordet 'kirke' eller ordet 'sogn' forekommer.

Søgning ved brug af 'og'

Ved at angive flere søgeord i samme linie adskilt af ordet 'AND', vil søgningen blive foretaget ved 'og' mellem de enkelte ord.

Søgningen 'kirke AND sogn'  (uden angivelse af apostrofferne) vil som resultat give alle de sider, hvor både ordet 'kirke' og ordet 'sogn' forekommer.

Søgning af en sætning

Ved at omslutte søgeordene med citationstegn, vil søgningen foregå ved brug af søgeordene i angivede rækkefølge.

Søgningen 'folkekirken i dag' (uden angivelse af apostrofferne) vil som resultat give alle sider, hvor et af ordene 'folkekirken', 'i' og 'dag' forekommer.

Søgningen "folkekirken i dag" (med angivelse af dobbelt apostrofferne) vil som resultat give alle sider, hvor hele denne sætning forekommer (alle tre ord efter hinanden).

Ved at tilføje en asterisk (*) vil alle endelser af ordet blive tilføjet som søgeresultat. Feks vil strategi* både matche strategi og strategier.